Cristina Arsene-Onu

Profesor lb. engleza

Lector universitar doctor – profesor limba engleza

Prodecan (Cercetare Stiintifica) – Universitatea din Pitesti, Facultatea de Litere

Pasiunea pentru limba engleza a existat dintotdeauna in stare latenta, chiar daca am inceput studierea propriu-zisa a acesteia in clasa a saptea. Cu toate acestea expunerea la melodiile in limba engleza (Mariah Carey, Whitney Houston, colinde in limba engleza) fiind punctul de pornire pentru materializareare acestei inclinatii.

Urmand profilul filologic din cadrul Colegiului National I.C. Bratianu din Pitesti, am beneficiat de pregatirea necesara pentru a da exam de admitere la sectia de Romana-Engleza a Facultatii de Litere din Pitesti (la care am fost printre primii admisi), unde, dupa finalizarea studiilor de licenta am devenit preparator universitar in 2005, asistent universitar in 2007 si ulterior lector universitar in 2011, pentru specializarea limba engleza.

In urma obtinerii diplomei de masterat in Lingvistica literara si Comunicare in limbaj mimico-gestual, am urmat cursurile doctorale in domeniul literaturii americane la Universitatea Lucian Blaga din Sibiu, sub coordonare Prof.univ.dr. Dumitru Ciocoi Pop. In 2011 am obtinut titlul de doctor in filologie, calificativ Cum Laude pentru teza de doctorat Biblical Themes, Symbols and Literary Metaphors in the Major Works of Nathaniel Hawthorne, Herman Melville, William Faulkner and John Steinbeck / Teme biblice, simboluri si metafore literare în cele mai importante opere ale lui Nathaniel Hawthorne, Herman Melville, William Faulkner şi John Steinbeck.

Din 2005 pana in prezent am derulat urmatoarele activitati in cadrul Facultatii de Litere, Departamentul Limba si Literatura:

  • activitatea de predare limba engleză nivel licenta/masterat (Istoria literaturii şi civilizației engleze (From the Beginnings to the Restoration), Curs opțional Landmarks of American Literature, Curs Practic (Proficiency Grammar and Vocabulary Practice), Traducerea limbajelor de specialitate, Traducerea și retroversiunea textului literar – proză, Tehnici de redactare și editare, Teoria textului, Pragmatică, Limba engleză contemporană (Morphology – The English Verb), Exprimare scrisă/orală în engleză,
  • cercetare in domeniul literaturii americane
  • îndrumarea ştiinţifică a studenţilor (sesiuni ştiinţifice, lucrări de licenţă)
  • îndrumarea practicii profesionale
  • administrare laborator multimedia
  • membru în colective de redacţie
  • îndrumător de an
  • webmaster
  • prodecan cu cercetarea stiintifica
  • coordonator lucrari de Gradul I – invatamant preuniversitar

Activitatea de publicare:

Sunt autoarea a 2 carti:

  • The English Adverb
  • The Old Testament and American Literature: A Reader.

De asemenea am publicat mai multe traduceri din engleza in romana

  • Istoria comunităţii surzilor (The History of Deaf People)
  • Ghid de supraviețuire: tactici, tehnici şi tehnologii pentru vremuri nesigure, James Wesley, Rawles
  • Trucuri aritmetice: 50 de moduri simple de adunare, scadere, inmultire si impartire fără calculator, Julius H. Edward
  • Soluții spirituale. Răspunsuri la cele mai mari provocări ale vieții, Deepak Chopra,

English Fun

In 2013 am simtit un imbold de a-mi dezvolta cariera de profesor si formator, devenind examinator Cambridge pentru examenele orale. Astfel am avut ocazia sa incep colaborarea din 2014 pana in prezent cu centrul infiintat de Mona Serban, English Fun Language Centre, unde am avut increderea de a-mi inscrie baietelul de 5 ani la cursurile de germana si engleza, descoperind astfel spiritul de echipa promovat de Mona, metodele moderne bazate pe comunicare si mai ales teoria demonstrata a beneficiilor expunerii copiilor la limbile straine de la o varsta frageda.

In primul an de colaboare cu centrul English Fun, in calitate de profesor pentru grupele de prescolari si incepatori, am fost pusa in fata unei adevarate provocari: aceea de a-mi redirectiona/ajusta/adapta stilul de predare la nivelul grupelor de prescolari/incepatori. Alaturi de micuti am redescoperit bucuria cantecelor in engleza, empatia indispensabila dintre profesori si copii, rabdarea de care trebuie sa dai dovada, ritmul de predare/invatare impus de grupa, dar mai ales cat de plina de satisfactii poate fi activitatea de predare la cei mici care in cateva luni reusesc sa poarte un dialog si sa asimileze un bogat vocabular prin contextualizare.

Sub indrumarea Monei si in colaborare cu celelate profesoare din centru, sunt ferm convinsa ca actul de predare de la English Fun este unul constient, asumat si indreptat exclusiv spre facilitarea invatarii limbii engleze de la varste foarte fragede intr-un mod placut, dar foarte riguros planificat.

Predarea si invatarea limbii engleze nu au fost/nu vor fi niciodata mai incantatoare J